Övriga villkor & reklamationer - Finatex

  •  
  • Handla med valfritt betalmedel i vår butik

Produkter i din varukorg

Produkter
Antal
Ändra antal
à-pris
Pris
Visa varukorg
Reklamation

Transportskador / Felexpediering

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till FINATEX kundtjänst. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. 

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till FINATEX kundtjänst. Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Reklamationsrätt

FINATEX (Heinex AB) tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst för snabbare hantering som sedan vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt vara där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig. Du betalar således inget för returfraktsedel för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.

Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid. Vid en godkänd reklamation står vi som handlare för alla kostnader, inklusive all frakt. 


Kontakt vid reklamation
FINATEX Kundtjänst
Tel: 040-92 53 70
Mail: finatex@heinex.se

 

Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende FINATEX produkter eller tjänster bör meddelas till FINTEX kundservice via e-post eller på telefon 040-93 53 70. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.


Vid frågor är ni välkommen att kontakta FINATEX kundservice.